Narzędzia:
W dzisiejszym świecie pracy relacje międzyludzkie są niezmiernie istotne dla sukcesu każdej organizacji. Prowadzenie regularnych spotkań jeden na jeden stało się nie tylko praktyką zalecaną, ale wręcz niezbędną dla każdej organizacji, która dąży do osiągnięcia doskonałości. Dlatego warto inwestować czas i wysiłek w budowanie silnych relacji pracowniczych poprzez spersonalizowane spotkania jeden na jeden – to klucz do sukcesu zarówno dla pracowników, jak i dla firmy.
Stres przełożonego może poważnie wpłynąć na efekty jego pracy, a w konsekwencji na jego podwładnych. Dlaczego ważne jest, aby przełożony zadbał najpierw o siebie, a dopiero później o pracowników dowiesz się po obejrzeniu wywiadu Anny Kosteckiej z Olgą Mac.
Wspieranie pracowników, udzielanie im pozytywnej informacji zwrotnej oraz regularne docenianie ich wysiłków to kluczowe elementy budowania efektywnego i zgranego zespołu. To podejście opiera się na zrozumieniu, że ludzie najlepiej rozwijają się i angażują, gdy czują się docenieni i wspierani, a nie krytykowani lub karani za błędy. W dłuższej perspektywie, taka atmosfera sprzyja zarówno indywidualnemu rozwojowi pracowników, jak i sukcesowi całej organizacji.
W biznesie chodzi o więcej niż tylko o to, by tryby w maszynie były dobrze naoliwione. Chodzi o zaufanie. Ale czym to zaufanie tak naprawdę jest? To nie tylko kwestia szefa, który ma zaufanie do swoich pracowników. To także zaufanie między członkami zespołu. To tak, jakbyśmy wszyscy byli jednym świetnie funkcjonującym mechanizmem.
Rola managerów w budowaniu zdrowego i dobrze funkcjonującego zespołu w jednostce organizacyjnej, jest kluczowa. Zadaniem liderów zespołów jest nie tylko dostarczanie wyników, ale także zapewnienie wsparcia pracownikom oraz stworzenie bezpiecznego środowiska. Aby poprawić efekt końcowy pracy, należy przede wszystkim zadbać o wykonawców.
Obecnie na rynku mamy cztery pokolenia – odchodzące pokolenie Baby Boomer, pokolenie X, Y i Z. Niebawem na rynek pracy wejdzie pokolenie Alfa. Jednak zanim to nastąpi, menedżerowie nie mają łatwego orzecha do zgryzienia, gdyż każde z tych pokoleń wymienionych ma różne postawy, wymagania i potrzeby. Obejrzyj wywiad Anny Kosteckiej z Iwo Konopkiem psychoterapeutą Gestalt, trenerem biznesu, coachem biznesu i superwizorem. Dowiedz się, jakie wyzwania i pułapki czekają menedżerów. Jakie wskazówki możemy im udzielić?
W każdym miejscu pracy może pojawić się szef, który swoim zachowaniem i stylem zarządzania może utrudniać pracę i niszczyć atmosferę w zespole. Choć może brzmieć to banalnie, rolą szefa jest nie tylko organizowanie pracy i nadzór nad nią, ale również wszystkie działania, które mają na celu usprawnianie tej pracy. Jedną z ważnych umiejętności szefa, jest budowanie ogólnie pojętej atmosfery pracy, która sprzyja pracownikom.
Firma Gartner, z ponad 40 latami doświadczenia w branży analitycznej, przeprowadziła obszerne badania wśród 500 liderów HR z 40 krajów, obejmujące różnorodne sektory biznesowe. Celem było zidentyfikowanie kluczowych trendów, wyzwań i priorytetów, które będą kształtować obszar zarządzania zasobami ludzkimi w 2024 roku.
Obecnie objawy mobbingu w miejscu pracy mogą przybierać różne formy, zarówno „tradycyjne”, jak i bardziej wyrafinowane. Raport „Mobbing w polskich firmach. Druga edycja – 2023 vs. 2022” wskazuje na wzrost i ewolucję form mobbingu w polskich firmach. Nie tylko krzyki, przekleństwa czy wyzwiska, które były dominującymi formami w poprzednich latach, ale również przydzielanie pracownikom zadań poniżej ich kwalifikacji i kompetencji, obmowy, czy rozsiewanie plotek, stają się coraz bardziej powszechnymi metodami mobbingu.
Jakie czynniki decydują, że pracownicy uważają innych za dobrych szefów. Czy zawsze dobry skuteczny szef ma dokładanie takie same cechy, jak szef którego uważamy za dobrego szefa. Co pokazują badania? Jakie cechy powinien mieć dobry szef i czego oczekują pracownicy o tym dowiesz się m.in. po obejrzeniu szkolenia psycholog Olgi Mac, eksperta w Mental Health at Work.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas